Tělesná forma a deformace

Zdravý životní styl zhatí deformace těla

Jak to půjde dál? Formu postavy změní sama gravitace, dieta nepomůže.

Je třeba udržet formu proti účinku gravitace.

Všichni kromě mě tvrdí, že pohyb a sport je zdravý a že socializuje… Je to tak zjednodušené, že je to vlastně hloupé až to bolí. Dovoluji se zeptat, jaký že pohyb? Je to plavání, chůze, běh… pořád nějaké cvičení, či nějaké akrobacie? Nabídek je hodně. Kvalita pohybu nikde a to tím méně, čím více je tělo zatuhlé a již nějak deformované.

Chybné pohyby

Chybné pohyby se přimíchávají všude, jak do cvičení, tak sportu i každodenního pohybu. 

Má se za to, že cvičení má přeci pomáhat. Chyby se do cviční přimíchávají jakoby sami již existujícími deformacemi těla, nebo tuhostí, kdy během cviku dochází k odklonu pohybu. I za ideálních podmínek se běžně stává, že cvik není dotahován do konce, že není veden správně.

Při sportu, který má být přeci tak prospěšný se na ideální podmínky prakticky nikdy nedostane. Pozornost je příliš zaměřená na vnější efekt a na pohyb samotný nezbývá pozornost. Ideální pohyb ve sportu neexistuje! Pořád si nějaká část těla, nebo páteře dělá co chce.

Zdravou stravou chybné pohyby vykompenzovat plně nejdou, absolutně nejdou.

Zbývá dodat, že každodenní pohyby, ty běžné, jsou na tom úplně nejhůř. Vůbec už neprobíhají s ohledem na nějaké ideální podmínky a ani aspoň trochu vědomě jako při sportu a volnočasové aktivitě. Někdo se třeba s dětmi tahá tak nešikovně, že si vyháže při tom klouby i obratle.

Chybné pohyby vznikají také „okoukáním“, kopírováním pohybů někoho jiného, kopírují se i bloky, zdaleka nejde tedy jen o genetiku. Vznikají tak další nechtěné pohybové návyky, k těm vlastním vytvořeným, třeba pracovními podmínkami.  Vznikají tak měřitelné chyby na těle – deformace těla, třeba milimetry, avšak klidně centimetry a tyto se zesilují opakováním, nebo je zesiluje i gravitace.

Deformace těla nejde zvládnout jen posilováním ani stravou.

Jenže jak na chybnou tělesnou formu, a co se děje?

Nejprve je třeba vědět, čím se vyznačuje zdravé mládí. Mou praxí je, že tělo vracím v čase zpět, kdy fungovalo lépe. Mládí je pohyblivost, energie, rychlé spalování potravy…  Běžně se neví se, že čím silověji se chce nabrat svalová hmota, tím je těžší udržet formu. Je to to, co rozhoduje o konečném ne/úspěchu sportovce.

Vlastně jde čistě jen o to udržet figuru, kdy je všechno nejen esteticky sladěno navenek, ale i vnitřní orgány mají správné polohy a prostor pro svou funkci. Každé chybičky – vychýlení z osy, se mile ráda ujme gravitace a to tak, že toto vychýlení zesiluje a to pořád.

Cvičení z návodů a videí je velmi problematické a často i nešťastné, berte mou pomoc jako další objektivní hledisko a kontrolu.

Výhody u mě – opravdová řeč těla

Gravitace naklání krk dopředu.

I tam, kde se učí správné pohyby (třeba tanec) jsou samé chyby. Chybné pohyby se vetřou všude a jsou individuální jako otisk prstu. Rozhodují o ne/úspěchu sportovce. Lze je však měnit a s tím se mění všechno, celá individualita. Rozhodně nemám na mysli tu řeč těla z tabulek, jako co znamená pokrčený loket a noha namířená ke dveřím… ani psychosomatické tabulky typu bolest hlavy je tvrdohlavost. Uvedená zaměření jsou pro kondici nedostatečná a spíš k ničemu a vedou k psychoanalýze typu hloubavé, skeptické, rádoby optimistické. U mě máte výhodu, že používám vědomé techniky. Nedělám Reiky a podobné druhy pomoci, kdy nevíte co se děje. Dělám věci tak, že se je naučíte také a na zázraky spoléhat nedoporučuji.

Nabízím komplexní, viditelný a měřitelný postup.

Hruď tvaruje hlavně páteř. Nejsou tam svaly na překonání gravitace, musely by být velké a silné jak stehno.

 

Rád přivítám zájemce o jakoukoliv pohybovou aktivitu a cvičení. Můj a náš úspěch v masážích a cvičení je dán tím, že vám pomohu dotáhnu cvik dokonce a to povolením aktuální tuhostí a dlouholetých bloků, které to znemožňují. Dotažení polohy těla vytvoří zcela jinou situaci na těle.

Učím určitý druh gramotnosti v pohybech a tím i ve zručnosti a obojí v určitém okamžiku naskočí. Později se přidá větší inteligence, empatie. Nejde o to to tu dobře vysvětlit. Sport k tomu určitě nevede, protože odvádí pozornost.

I to nejlepší cvičení není všechno

Když už je konečně jasné, jak je cvičení těžké a podaří se konečně i nemožné, pořád je tu ještě nějaký problém. Je jím pozornost. Pozornost je třeba plně použít pro naše účely a nic jiného. Často mají klienti vyčerpané tělo a mají proto často problém s únavou. Právě únava, jak všichni už jistě vědí vede k ohýbání se a ke špatným pohybovým návykům. Pro překonání těchto potíží používám aktivaci vybraných vitálních bodů, které jsou různě po těle a to nejen masáží. Více o posledním tématu píši v józe.

Reiter