Reiter 702 406 816

Dornova metoda pro život, jaký je

Pro zkušené terapeuty, stačí už jen letmý pohled na tělo a už se začínají hromadit nálezy. Nejvíc a nejrychleji mi o každém řekne jeho silueta, fyzická forma. Terapeut má přehled o stavu celé populace nejen ze vzorku obyvatelstva, který mu za celou dobu praxe přišel, ale letmým pohledem už poznává stejné problémy u každého, koho kdekoliv potká a třeba vidí na dálku. Jednou větou, zkušeným okem vidí stav společnosti, co do kondice a zdraví.

Ještě ani nepřejdeme k lehátku a už zjišťuji mnoho věcí. Nejprve zjistím v jakém stavu jsou klouby od nohou až k páteři a v případě  páteře, jakým směrem je obratel vychýlen. Jestli bolí, hybnost a celková vitalita a tuhost těla.

Jak Dornova metoda probíhá?

Terapeut působí tlakem na ošetřovaný kloub nebo obratel, který se sám vrátí na své přirozené místo pomocí cviků ve spolupráci s ošetřovaným. Pokud to bolí, je třeba zvolit jiný postup. Používám masáž, na obratle nejčastěji tlakovou. Používám širokou škálu technik přesně podle aktuálního stavu a reakcí těla. Na závěr vám doporučím cviky vhodné aktuálně pro Vás, které můžete provádět doma, obvykle jen dočasně a ideálně do úplné nápravy. O tom, pro koho je Dornova metoda určena píši podrobněji také.

Např. někdy stačí na vychýlený kyčelní kloub (kloubní mezera) zatlačit, povolit svaly a on se srovná sám, jenže to tak nefunguje vždy, dokonce ani při důkladném promasírování všech přilehlých, dostupných svalů ani na více návštěv na masážích, pak je bezesporu Dornova metoda lepší než masáž. 

 

Dornova metoda, aneb masáže místo operace.

Operace se obecně doporučuje příliš rychle. Já a mnozí jiní se už setkali s tím, že termín operace bylo možné zrušit, protože po pár návštěvách na Dornově metodě bylo po problému. Je třeba zvážit procento úspěšnosti operace a následky jako srůsty a přesun problémů na jinou část těla. Místo operace určitě rovněž doporučuji nejprve zkusit jiné možnosti. 

Opravuje přímo příčinu bolesti. Dornova metoda je vhodná, pokud trpíte bolestmi např:

  • bolestí zad
  • s posunutou kostrčí
  • bolestí kyčlí
  • bolestí kolen
  • tenisovým loktem
  • skoliózou
  • rozdílnou délkou končetin (pokud se  nejedná o vrozenou vadu)
  • bolesti pod žebry a bolesti v rameni

Dornova metoda pomáhá i při jiných funkčních potížích např:

  • krátkozrakosti
  • střevních potížích
  • křečových žilách
  • problémech s koncentrací
  • problémech s otěhotněním
  • migrénách a bolesti hlavy, motání hlavy
  • syndromu karpálního tunelu, mravenčení  rukou
  • brnění rukou
  • vysokém a nízký krevní tlak
  • na všechno na co si vzpomenete a je od páteře, ne tedy vrozené vady a alkoholismu třeba, i když i tam větší stabilita páteře pomáhá

 

Chcete Dornovu metodu cvičit samy? Někdy je to nezbytně nutné.

Při dlouholetých potíží vznikají tak zásadní změny v pohybovém aparátu (křivá páteř a nemusí bolet) i v celém organismu, že není na výběr, cvičit se musí doma denně, sice krátce, ale přesně a k věci.

Pokud jakékoliv potíže trvají více jak deset let Počítejte s každodenním cvičením, sice krátce , do několika minut. Dále doporučím změnu pohybových návyků a to i při chůzi. Jako při chůzi na ledě, více rozložit tlak do široka na všechny prsty, to však do všech detailů více určuje stav páteře a tedy fyzická forma, než permanentní hlídání se a regulování se. Přeceňuje se obuv a vložky do bot. Je z toho až šílenství.Přitom to pomáhá jen trochu.

Pokud má někdo chronické potíže, tak doporučím masáž zaměřenou jen na tuto část a nerozptylovat se jinými zájmy, že bolí záda, hlava, noha atd, rychlost postupu záleží čistě na četnosti masáží a na vaší svědomitosti při pohybu a cvičení, které vás naučím. Při potížích starších jak 10 let, můžete výraznou změnu vidět a cítit po 3 měsících. Výsledky dosažených vlastní iniciativou nelze vůbec porovnávat s výsledky z operace. Různé jiné pomůcky, válečky, natahovací kšandy, podsedáky, opěrky, tejpy by při důkladnějším porovnávání přinesly jen zklamání. Matrace by měla být co nejtvrdší, pokud ji snesete. Pokud ne, tak můžete měnit matrace, nebo si spravovat záda, tedy páteř. Doporučuji to druhé. Velký vliv má také obuv, ale tu nejkvalitnější těžko můžete nosit pořád. Bez podrážky. Boty bez špiček jsou vzácné, tedy s tlakem na palec a malíček z boků.Tvar obuvi znamená budoucí tvar vašich nohou do míry vlastní odolnosti. Ta odolnost je kriticky často přeceňována a vyhrává hlavně móda, vysoké podpatky… Vysoké podpatky by měl zakázat a trestat zákon. Je to jen pár důkazů jak se na zdraví všeobecně kašle, musíte si na něj dát pozor sami.

 

DORNOVA METODA JAKO PREVENCE

Jak? NECHTE SI ZKONTROLOVAT PÁTEŘ, NESPOLÉHEJTE NA TO, ŽE VÁS NIC NEBOLÍ.  

Nejrozumnější využití Dornovy metody je v případě, že se na ní jde preventivně. Nic nemusí bolet a přesto mohou být záda křivá, pánev nahnutá, vyhnuté obratle, ramena různě vysoká, deformovaná hruď atd. Obratle v nesprávné poloze utlačují nerv, jenž sbírá a dodává informace z  orgánů (srdce, plíce, žaludek.atd.). Tyto orgány pak dostávají nepřesné  informace a je pak jen otázkou času, kdy začnou nepřehlédnutelně zlobit. Jako u každé jiné poruchy i zde platí, že čím déle trvá, tím  narůstají potíže a hůře se jich zbavuje. Páteř je nejvíce v ohrožení při  jednostranné zátěži, při špatném držení těla a zejména při nárazové zátěži, při  trhavých a prudkých pohybech, skocích nebo pádech z výšky a jiných úrazech. 

Sport jako prevence? Leda tak ve snech!

Neznám žádný západní sport, ani žádnou jinou činnost, kde by se dbalo na správné držení páteře, často je to přesně naopak. Každý je vytvarován přesně podle sportu, který dělá a to doživotně. Správný pohyb je třeba se naučit. Zákazníci si nejčastěji myslí, že správný pohyb je sport, nebo třeba chůze. To všechno podle vyčtených jednoduchých rad, které jsou tak běžné.  Platí, že se někdo jiný musí občas na to podívat zvenku, patří to k péči o tělo. Správné pohyby je to co udrží kondici a zdraví sportovců a to nemá se sportem nic společného. Péče o tělo, kam Dornova metoda, masáže, cvičení patří, by měla mít před sportem vždy náskok. Chcete opravdovou kondici, tak bez sportu rozhodně ano a se sportem také, ale opatrněji.

V otázce prevence i bolestí jsem pro vás v Praze a dokonce v dostupnosti metra

Na Chodově a na Praha 2 , Dittrichova 5.

 pozn. 22.8.2020

Perfektní zacházení s tělem dnes není běžné a ucelené informace nenajdete na jednom místě. Proto mají prakticky všichni za dosavadní život rozjeté chronické potíže, které nemusí bolet a pomoc se běžně hledá až při vypuknutí akutní fáze.

Perfektní zacházení s tělem je možné provozovat jako jógu, nebo v běžném životě v párovém soužití. Je možné se to naučit takto: Sycení těla bezpříčinnou radostí namísto sycení stresem.  Mám zkušenosti, že pokud lze řešit problémy relaxačně a soustředěně, třeba i v Dornově metodě, tak je to pro tělo nejvíc pochopitelné, je to rychlejší a vydrží to mnohem déle.