Reiter 702 406 816

Dornova metoda

 Dornova metoda je z velké části společné cvičení, kdy se jemnými tlaky vrací klouby a obratle zpět do svých původních správných poloh dokonce až na milimetry přesně. Mají nějaké milimetry význam? Samozřejmě, že skoro pro všechny absolutně žádný. Mě  už i milimetrové odchylky říkají, co dělá tělo špatně. Spolu s mírou tuhosti jsou to nejdůležitější parametry o těle a ne vždy to bolí. Už jen tyto dvě věci říkají o životě všechno.

 Pro koho je určena Dornova metoda?

Často se mě ptají: „Proč se to všechno a všem tak sype?“

Nesprávné polohy kloubů a páteře vznikají krom úrazů daleko zcela nejčastěji chybnými pohyby a chybnými pohybovými návyky. Většina pohybů přes den probíhá na reflexivní úrovni. Nejhorší páteř mají pohybově příliš aktivní a ti, co se vůbec nehýbou. Obojí je nutné vyrovnávat, ale rozhodně ne opakem.

Dornově metodě můžeme být vděčni:

  • bez nějakého kličkování vysvětluje dobře i pro lajky význam správných polohách kloubů a páteře.
  • Pomoc je často velmi jednoduchá.

Utrpení je v dnešní době informací prakticky vlastní volbou a naopak ke štěstí zbývá krůček a rodiče by jej měli udělat i za své děti. Dornova metoda je významnou součástí kvalitní péče o páteř a měla by být součástí péče o tělo.

POZOR na pohyby, sporty, diety a léky

Péče o tělo by měla mít vždy náskok před jakýmkoliv cvičením, sportem, tělocvikem, tělovýchovou, zábavou, pohybem a sezením a také léčením. Do kvalitní péče o celé tělo dále určitě patří cvičení, masáže a dotek. Mezi tím vším navíc neexistují ostré hranice, což je trochu matoucí. Každé cvičení je i masáží a každý dotek je i masáží…  Prakticky se tato provázanost nikde nevyužívá dostatečně. Proto se pomoc hledá až když potíže přerostly přes hlavu. Pak se marně očekávají zázraky od léků. Hledá se u mě pomoc až když moderní medicína selhává na plnou čáru. Chodí ke mně s potížemi, namísto pro kvalitnější život. A to je rozdíl, více uvádím třeba zde:

Dornova metoda, pro život jaký je.

 

Většinou je nezbytně nutné během Dornově metody povolit svaly. Tím jsme u masáží, stahování svalů a tuhnutí svalů. Tuhnutí se děje při pohybu, sportu a hromadění stresu. Každý chce mluvit jen o výhodách pohybu, sportu a dokonce stresu, jenže při tom všem to někde také tuhne a problém je, že tělo neví jak se toho zbavit samo. Stresů je více druhů a je nutné umět jejich účinek na sobě poznat. Není třeba od ničeho kvůli tomu utíkat, jako od povinností a práce. Veškerou práci lze redukovat na rozhýbání páteře a to vyvolá naprosto přesvědčivé pocity, že se tak stalo, že se páteř rozhýbala. Stresové sevření, povolí také.

Vše pro dokonalé uvolnění a zároveň  vzpřímení tělesné formy

Každá část páteře a je jich 5, má i za vrcholného zdraví a síly vlastní problémy. Z praxe vím, že si každý uhlídá při cvičení a sportu maximálně dvě části páteře a zbytek jako by nebyl.

Krční páteř C1-C7

Pohmat krční páteře

Pohmat krční páteře

Krk zahrnuje atlas, který má někdo za nejdůležitější na světě. Jenže přechod C6-C7 tíhne daleko častěji ke sklonu. Krk je v pořádku, pokud reaguje na sebemenší podnět oživením, zcitlivěním, prokrvením. Jde o pocity vystřelující po těle neodvratitelně a neovládnutelně vůlí. To je uvolnění. Přesně toho se všichni doposud zdraví tolik bojí, dráždění a proto nechodí na masáže. Tyhle reakce vypovídají o aktuálním a dlouhodobém zdraví ještě víc jak aktuální vizuální stav páteře. Do jaké míry „zpravím“ krk, do té míry zpravím vše ostatní. Krk se zpraví sám pokud je vše pod ním v pořádku, jako opora.

Hrudní páteř Th1-Th12

Hrudní páteř je nejvíc vidět a hrb nikomu ani nevadí

Hrudní páteř je nejvíc vidět a hrb nikomu ani nevadí

Bez povolené hrudní páteře bývá zbytečné začínat cokoliv hlubšího s krkem, protože je to základna pro krk.

Bederní páteř L1-L5

Bederka je bolavá nejčastěji. Vychýlená bederní oblast si nezarelaxuje už nikdy, dokonce někdo sedí i leží tak, že ani v těchto polohách si tato oblast trupu prostě neodpočine. Časem se přidává břicho. Hubnutí nepomůže. Nepomůže ani posilování, protože páteř už nezná správnou polohu. Někdo neslyší a ani nečte, co je naspané. Znamená to, že to do správné polohy nejde nikdy a nedonutí ji k tomu ani vlastní vůle, ani trenér, ani párem volů to nejde. Musí na to být systém masáží, cviků a Dornovy metody a další a úspěch záleží na reakcích těla, zejména na  dráždění.

Obratle kříže

jsou málokdy vychýlené do stran. Zato však bývá zakulacená celá oblast kříže. Ještě častěji je trvale přizvednutá jako při fotografování modelek, které vystrkují zadek, aby to lépe vypadalo. Ani bez součinnosti této části páteře s celkem nemůže tělo fungovat správně.

Měření délky dolních končetin Dornovou metodou

Měření délky dolních končetin Dornovou metodou

 

Kostrč

Je tabu. Dělejme, že neexistuje. Pokud se profesorka Strunecká dostala do problémů, že napsala skripta – masáž kříže, tak co může čekat toho, kdo se tím bude všude tasit. Dokonce učebnice, které jsou informačně bohaté až výživné o každém kousku těla, tak kostrč cudně nezmiňují jediným slovem. Na Kostrč nesahám na první návštěvě, ani v akutním stavu, přesto však pomohu i v akutním stavu. Už křížová kost spadá do oblasti výrazných pocitů a u každého převažuje jedna ze tří možností pocit ničeho, bolesti, příjemného. To poslední vyvolává větší zmatky než druhá.

Kdy začít s Dornovou metodou?

Vůbec nečekejte na vhodnější čas. Lepší už to bylo. Často zrovna pro páteř tak trefné. Dotkl jsem se více témat, které s Dornovou metodou ne/souvisí. Všichni oddalují správné akce tak dlouho až jsou značně nákladné. Měsíc starý problém odstraním trvale během minut, zatímco roky a desetiletí trvající problémy páteře, které navíc klidně nebolí, trvá odstranit měsíce.

Zajímavost Dornovy metody: Potíže nemusí bolet. Potíže nemusí být cítit, jsou však vidět.

Celková vitalita organismu je dána vitalitou páteře.

Psali o mě zde:

http://sokolovsky.denik.cz/zpravy_region/dornova-metoda-pomaha-od-bolesti-navraci-obratle-do-puvodni-polohy-20130305.html

 

17.1.2021 Reiter